Založ si blog

Vo vrecku zástery

Milujem vôňu letných večerov, vždy si pri tom spomeniem na prázdniny u babky. Zrazu mi zostane leto a posledné slnko mi na koži rozpáli drobné kryštáliky. Spomienky mi sedia na nose a nitkami napínajú kútiky úst. Úsmev prichádza..

Pamätám si na opekačky so susedmi, kde som babku ťahala za zásteru že ešte chvílu, ešte nechcem ísť spať. A ona, no dobre teda, len aby Lívenku komáre nedoštípali. Prvé rozkrajovanie melónu na začiatku prázdnin, na plastových stoličkách vonku. Dve babkine kamarátky (každá s rovnakú fertuchu) sedia u nás na lavičke neskoro do večera, ja načúvam, pozerám na tiene áut na dome a hrám sa že som v kine.  Na rozbité koleno. Na drhnutie nosa od kečupu. Na koláčiky. Na rannú zákrutu, kávu, noviny a dedkovu cibulu. Na šachy a dedkove papuče. Babkine muškáty a, že poistky sa vypínali vždy o jednej. Na šišky, tykajúce hodiny, lepidlo na muchy. Keď rozhlas hlásil, že pred obchodom predávajú kamašle a my sme friško sadali na bicykel. Na to ako nás ujo Lojzko húpal, až mi bolo zle len som sa to hanbila povedať. A ujo Vlado ma raz povozil na traktore po ulici.


 

Občas mám chuť vziať si krabicu obrovskú ako svet a vdýchnuť do nej všetky moje spomienky na detstvo. Otvoriť ju vtedy, keď je mi clivo a zabúdam byť dieťaťom.

 

Za starých čias, v New Yorku

23.09.2012

Kedysi za starých čias bolo všetko iné ako teraz. Kedysi, keď sme ešte bývali na 91st Garden Street v New Yorku. V jednom tehlovom bloku, na druhom poschodí, kuchynské okno otočené do ulice, v lete s muškátmi, na jeseň s vyrezávanými tekvicami, taký gíč. Tak krásne tam bolo počuť keď pršalo, aj výhľad na ulicu po daždi bol prekrásny. Mokrý chodník, čľupkajúce [...]

Myšlienky z rukáva

21.09.2012

Tichá noc. Jedna z prvých nocí, kedy cítite len tak na jamke v tvári mrazivé štípnutie jesene. Vlezie vám celá do rukáva. Vylezie cez druhý. Ktovie ako vyzerá chlad. Cítim sa pokojne, rozhodla som sa cítiť sa šťastne, ak začínam myslieť na niečo pochmúrne spievam si – if you going to Saaaan Francisco… Odjedám z koláča, olizujem si prsty. Nemám rada, keď [...]

Len dnes

17.09.2012

Sedela na posteli a cítila sa ako zvratky. Ako ráno v aute keď prepínala stanice a pridávala hlas aby nepočula vlastné myšlienky. Všetko v jej hlave sa nahromadilo, tehlička na tehličku, občas sa veža rozkolísala, ale podarilo sa jej ju urovnať. Dnes nie.. Chvíľu na neho pozerala, nepočúvala čo vraví. Srdce jej tĺklo v bruchu akoby tam niekto bol, akoby tam vo vnútri [...]

Tomáš Drucker

Ministerstvo školstva: Prístup k tehotným študentkám by sa novelou zákona mohol zmeniť

28.03.2024 16:17

Ako priblížili z rezortu, podľa navrhovaných úprav má VŠ povinnosť prihliadať na ich potreby, najmä pri tvorbe študijných plánov.

Polícia / Pomáhať a chrániť / Policajné auto /

Polícia vyšetruje prípad sexuálneho zneužitia dvoch dievčat pri Košiciach

28.03.2024 16:01

Mali byť v aute sexuálne zneužité dve 11-ročné dievčatá.

APTOPIX Russia Belarus

Prečo Lukašenko vyvracia Putinovu ukrajinskú verziu teroru? Útočníci z Crocusu chceli utiecť do Bieloruska, tvrdí

28.03.2024 16:00

Diktátor Alexandr Lukašenko svojím vyhlásením, že teroristi od podmoskovskej haly Crocus pôvodne unikali smerom do Bieloruska, podkopal naratív Kremľa o ukrajinskej stope.

SR Bratislava politika vláda 19. schôdza BAX

Poslanci z SNS predložili zmeny v zákone o neziskových organizáciách

28.03.2024 15:53

Novela hovorí aj o právomoci Ministerstva vnútra SR rozpustiť občianske združenie.

aivil

O veciach ktoré sa ma (do)týkajú a vánkoch ktoré mi preblesli hlavou. Ale najradšej o detstve a momentoch, kedy mi poskočila duša..Je to cítiť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 7
Celková čítanosť: 15490x
Priemerná čítanosť článkov: 2213x

Autor blogu

Kategórie