Založ si blog

Dobrovoľníctvo -najlepší spôsob ako nájsť sám seba

Hoci chcem písať o radostných udalostiach spojených s prácou dobrovoľníka, ktoré sa mi v tomto roku prihodili, nedá mi nespomenúť tie, ktoré tomu predchádzali.

Presne pred rokom ma neprijali na vysokú školu. Cítila som sa ako malá ryba hodená do veľkého mora. Nevedela som čo bude ďalej, pretože, (ako večný optimista) som si nepripúšťala túto možnosť.Neostávalo mi nič iné, len pokračovať v letnej brigáde. Hodiny a dni šli ale príliš rýchlo. Dni sa stali rovnaké, k ničomu som nenapredovala a pomaly ma chytala jesenno-zimná clivota z ničoty. Až mi jedno popoludnie napadlo vyhľadať si dobrovoľnícke organizácie v Nitre.

 

Ako prvú možnosť mi vyhľadalo OZ YMCA.Často sa mi stáva, že pocítim v bruchu jemné chvenie keď mám nejaký nápad. Možno je to to, čomu všetci vravia Intuícia. Vtedy viem, že by som mala obetovať všetko na zrealizovanie nápadu. A tak som o tri dni neskôr stála pred budovou YMCI a o týždeň nastupovala ako nová dobrovoľníčka.  Prvé týždne som mala strach z neznámeho, YMCA  prijíma na základe projektov mladých ľudí z krajín EU takže som behom týždňa spoznala kopu nových tvári. Komunikácia s nimi mi pomohla zdokonaliť sa v angličtine, každý jeden ma čímsi zasvätil do tradícií svojej krajiny. Ochutnala som pravú Bulharskú Banicu, dozvedela som sa, že Gruzínci sa na Vianoce obdarúvajú sladkosťami. ..

Dobrovoľník skutočne zažije pri svojej práci rôzne momenty. Mojou najšťastnejšou spomienkou bolo guľovanie v prvom snehu. Niektoré veci ma naopak dojímali až sa mi tisli do očí slzy. Keď sme robili Mikulášsky program, pre zdravotne znevýhodnené deti a mládež a oni sa tak veľmi tešili z maličkostí, pripravili si pre nás divadielko, spievali nám a navarili vianočnú kapustnicu za odmenu. Myslím, že to bola práve tá chvíľa, kedy som ďakovala Bohu, že mi umožnil celé to vidieť a okúsiť.  Ďakovala som, že mi do cesty kladie iba dobrých ľudí a tých bolo v budove Ymci, na okraji mesta plno.

 

Občas veci vyjdú inak ako si predstavujeme. V tej chvíli pravdepodobne preklíname Boha. S odstupom času si ale uvedomíme, že nás neúspech zocelil. Častejšie si opakujeme, že veci dopadli presne tak ako mali. V tej chvíli ďakujeme Bohu, že nás poučil z neúspechu.

 

 

Za starých čias, v New Yorku

23.09.2012

Kedysi za starých čias bolo všetko iné ako teraz. Kedysi, keď sme ešte bývali na 91st Garden Street v New Yorku. V jednom tehlovom bloku, na druhom poschodí, kuchynské okno otočené do ulice, v lete s muškátmi, na jeseň s vyrezávanými tekvicami, taký gíč. Tak krásne tam bolo počuť keď pršalo, aj výhľad na ulicu po daždi bol prekrásny. Mokrý chodník, čľupkajúce [...]

Myšlienky z rukáva

21.09.2012

Tichá noc. Jedna z prvých nocí, kedy cítite len tak na jamke v tvári mrazivé štípnutie jesene. Vlezie vám celá do rukáva. Vylezie cez druhý. Ktovie ako vyzerá chlad. Cítim sa pokojne, rozhodla som sa cítiť sa šťastne, ak začínam myslieť na niečo pochmúrne spievam si – if you going to Saaaan Francisco… Odjedám z koláča, olizujem si prsty. Nemám rada, keď [...]

Len dnes

17.09.2012

Sedela na posteli a cítila sa ako zvratky. Ako ráno v aute keď prepínala stanice a pridávala hlas aby nepočula vlastné myšlienky. Všetko v jej hlave sa nahromadilo, tehlička na tehličku, občas sa veža rozkolísala, ale podarilo sa jej ju urovnať. Dnes nie.. Chvíľu na neho pozerala, nepočúvala čo vraví. Srdce jej tĺklo v bruchu akoby tam niekto bol, akoby tam vo vnútri [...]

čečenci

Čečensko a Dagestan na nože. Opitého ministra zatkli, Kadyrov poslal elitné komando

19.04.2024 09:23

Pre ministra si na hranice prišlo 14 áut. Jednotka Achmat, známa aj ako kadyrovci, sa pracovníkom dagestanského ministerstva vnútra vyhrážali sa zabitím.

ukrajina

Hrozivý scenár CIA: Ukrajina môže vojnu s Ruskom prehrať už tento rok

19.04.2024 07:50

Bill Burns tiež na príklade ilustroval, ako veľmi ukrajinským silám chýba munícia.

France Macron

Pred letnou olympiádou minister atentátov spustil jarnú ofenzívu proti teroristom

19.04.2024 07:00

Obava z možnej masakry v Paríži. Keby hrozil teroristický útok, organizátori by presunuli slávnostný ceremoniál na jedno z dvoch náhradných miest.

Milei

Ďalšia posila pre NATO: Argentína chce byť globálnym partnerom

19.04.2024 06:50

Argentína má od roku 1998 strategické vzťahy s ozbrojenými silami USA, hoci nie je plnoprávnym členom NATO.

aivil

O veciach ktoré sa ma (do)týkajú a vánkoch ktoré mi preblesli hlavou. Ale najradšej o detstve a momentoch, kedy mi poskočila duša..Je to cítiť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 7
Celková čítanosť: 15516x
Priemerná čítanosť článkov: 2217x

Autor blogu

Kategórie